Googleen tiliytyminen alkuhankaluuksien jälkeen onnistui epäröimättä! Kotipesässä touhutessani huomasin kuitenkin pian, että oppimistehtävien ohjeistus ei pitänyt paikkaansa. Kuka ja mikä lie laatinutkaan noin paljon aukkoja sisällään pitävät etenemisohjeet. Keksi siinä sitten, että mitähän ohjeen antajalla milloinkin ja missäkin vaiheessa on unohtunut huomioida. Edes terminologia ei aina ollut sama kuin varsinaisilla sivuilla, joilla operoitiin.
Noo, se ohjeiden epäloogisuuteen turhautuminen johti tietysti (ja taas jälleen kerran) minut itsenäiseen ajatteluun ja rohkeisiin omaperäisiin kokeiluihin. Mitäs me tässä ketään apinoimaan, kun apinoimisesta ei ole mitään apua. Eikä se sitä paitsi ole edes kovin kivaa. Toimia nyt kuin kone toisten epätarkkoja ohjeita seuraten ja niitä hämillään ymmärtäen.
Google-dokumenttien Writer-työkalua testatessani huomasin, että sehän muistuttaa paljon Wordiä, jonka käyttö oli itselleni tuttuakin tutumpaa… Edessäni on nyt vain hieman muunneltu versio Wordistä. No mikä saisi minut vaihtamaan dokumenttien laatimisen Wordistä Googlen vastaavaan työkaluun. Enpä oikeastaan osaa sanoa. Ainakaan vielä.
GMailiin loin uuden sähköpostiosoitteen. Niitä alkaa olla itselläni jo melkoinen määrä muutenkin. Yliopistolla on omansa. Sitten on Luukussa ja Suomi 24:llä parikin eri osoitetta. Eiköhän näillä pärjätä jonkin aikaa. Edellyttäen, että muistan kaikkien salasanat oikein palveluihin kirjautuessa. Jooba Joo!! Harmi vaan (ja samaan aikaan erittäin HYVÄ), että yksi näistä sähköpostipalveluista on ylitse muiden – ollut ainakin toistaiseksi. Minkä lisän Googlen sähköposti sitten tuo tullessaan ja tarvitsenko sitä? Aika näyttää… ja jos ei näytä, niin se on muuttunut näkymättömäksi. Oikeasti.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti